Gorren integraziorako programak gaur egun oso interesgarriak dira eskoletan ezartzea. Bizkaiaren kasuan, bakarrik hiru zentrotan ezarrita dago halako programa. Getxoko Zubileta, Durangoko Landako eta Bilboko Basurto eskoletan.
Hona hemen zenbait adierazpide, gorrekin eskolan aritzeko kontutan hartu beharrekoak:
- Normalizazio eta integrazio bezalako hitzen edukina birkontzeptualizatzeak, interesgarria dirudi pertsona gorren taldeak kontuan hartu beharreko ezaugarri bereziak baititu.
- Ikasle gorrari eman beharreko erantzunak banakakoa izan behar duela jakin arren, badira guztientzat berdinak diren aspektuak ere.
- Beharrezkoa da ondorengo hau kontuan izatea: hasieran osasun arazo bezala agertzen dena, beranduago arazo funtzional bezala agertzen da, eta bere garapeneko arlo guztiei eragiten die.
- Gorra izatearen ezberdintasuna onartzea garrantzitsua da; honek bere nortasun bereziak (zeinuen hizkuntza, giza harreman mota, bere historioa eta abar) ezagutu, errespetatu, eta garatzera eramango du.
- Beharrezkoa da ahozko kodigoa funtzionalki ikastea.
- Familian integrazio hobea lortzeko nahitaezkoa da harekin batera lan egitea.
- Pertsona gorraren integrazioak bere erreferentzia direnekin batera lan egitea suposatzen du.
- Pertsona gorraren integrazioak bere erreferentzia diren bi taldeengana zuzendua egon behar du: gorrengana eta entzuleengana.
- Pertsona gorrak erreferente ebolutibo gorrak izan ditzan, adin ezberdineko ikasle gorrak elkartu beharra dago.
- Lehen aipatzen zen bezala, entzumenaren galerak ez die heziketa edota errehabilitazio arloei bakarrik eragiten, garapeneko arlo guztiei baizik. Beraz, erantzunaren ereduak globala eta disziplinartekoa izan behar du.
- Era berean, komenigarria litzateke eredu gor helduak hezkuntza ingurura ekartzea, honela, haurren garapenaren araberako identitate harremanak sortu ahal izateko.
- Ikasle gorrari eman beharreko erantzunak banakakoa izan behar duela jakin arren, badira guztientzat berdinak diren aspektuak ere.
- Beharrezkoa da ondorengo hau kontuan izatea: hasieran osasun arazo bezala agertzen dena, beranduago arazo funtzional bezala agertzen da, eta bere garapeneko arlo guztiei eragiten die.
- Gorra izatearen ezberdintasuna onartzea garrantzitsua da; honek bere nortasun bereziak (zeinuen hizkuntza, giza harreman mota, bere historioa eta abar) ezagutu, errespetatu, eta garatzera eramango du.
- Beharrezkoa da ahozko kodigoa funtzionalki ikastea.
- Familian integrazio hobea lortzeko nahitaezkoa da harekin batera lan egitea.
- Pertsona gorraren integrazioak bere erreferentzia direnekin batera lan egitea suposatzen du.
- Pertsona gorraren integrazioak bere erreferentzia diren bi taldeengana zuzendua egon behar du: gorrengana eta entzuleengana.
- Pertsona gorrak erreferente ebolutibo gorrak izan ditzan, adin ezberdineko ikasle gorrak elkartu beharra dago.
- Lehen aipatzen zen bezala, entzumenaren galerak ez die heziketa edota errehabilitazio arloei bakarrik eragiten, garapeneko arlo guztiei baizik. Beraz, erantzunaren ereduak globala eta disziplinartekoa izan behar du.
- Era berean, komenigarria litzateke eredu gor helduak hezkuntza ingurura ekartzea, honela, haurren garapenaren araberako identitate harremanak sortu ahal izateko.
No hay comentarios:
Publicar un comentario